مقالات

جدیدترین نقشه راه اینتل

اینتل

نسل دهم تا پایان سال وارد میدان می شود

بعید است که اینتل تا پایان سال 2019 نسل پردازنده 10 نانومتری خود را وارد بازار نکند. یکی از منابع شدیداً مدعی بود که اینتل تا پایان سال 2019 به تولید CPU های 14 نانومتری گونه 14+++ ادامه داده و خبری از لیتوگرافی کوچکتر نیست.

با پارس رایان همراه باشید

 جدیدترین نقشه راه اینتل: نسل دهم تا پایان سال وارد میدان می شود

اما با انتشار نقشه راه Intel که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، مطمئن هستیم که پردازنده های 10 نانومتری در همین سال وارد میدان رقابت خواهند شد. این نقشه به وضوح به ما می گوید که نه تنها پردازنده های نسل دهم این شرکت به زودی وارد بازار خواهند شد، بلکه در سال 2020 هم پلتفرم FinFET 10nm+ را شاهد هستیم.

سپس اینتل تصمیم دارد که در سال 2021 وارد لیتوگرافی 7 نانومتری شده و تا سال 2023 این لیتوگرافی را به صورت بهبود یافته ادامه می دهد. کاهش لیتوگرافی تنها عامل تعیین کننده پرفورمنس نبوده و معماری حرف اول را در این زمینه می زند. پردازنده های نسل نهم اینتل و یک مدل KS که به تازگی معرفی شده است، در بازی ها می توانند پردازنده های Ryzen 3000 را شکست دهند؛ اما در موارد دیگر پرچمداران Ryzen 3000 از جمله Ryzen 9 3900X با هسته های بیشتر و حافظه کش دو برابری برنده خواهند بود.

نقشه راه اینتل

به هر حال اینتل نیازمند معرفی هرچه سریعتر نسل دهم از پردازنده های خود است که با توجه به این نقشه، دیگر مطمئن هستیم که در سال 2019 باید منتظر ورود آنها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید