مقالات

اختلاف نظر AMD با سازندگان مادربرد بر سر PCI-E 4.0

اختلاف نظر AMD با سازندگان مادربرد بر سر PCI-E 4.0

چندی پیش، AMD تایید کرد که مادربرد های سری 300 و 400 سوکت AM4 امکان پشتیبانی از اسلات PCI-E 4.0 را نخواهند داشت؛ کاربران برای استفاده از این گذرگاه تنها نیازمند خرید مادربردهای سری X570 هستند. ایسوس در بروزرسانی که جدیدا منتشر کرده بود، این اسلات و باس را برای برخی از مدل های خود مورد استفاده قرار داده اما AMD به سرعت اعلام کرد که در آپدیت بعدی، این قابلیت از تمامی مادربردها حذف می شود.

با پارس رایان همراه باشید

آیا AMD یک بازی تجاری به راه انداخته است؟

با وجود تکذیب های رسمی AMD، سازندگان همچنان در حال بازگشایی PCI-E 4.0 برای مسیرهای NVME و PCI-E برای کارت گرافیک ها هستند. در آخرین اقدام مطلع شدیم که بایواستار (BIOSTAR) به صورت رسمی یک آپدیت را منتشر کرده است که طی آن مادربردهای سری 400 این شرکت را به درگاه PCI-E 4.0 مجهز می کند. البته نه به مانند مادربردهای X570 اما با باس هایی که از جنس PCI-E 4.0 هستند.

X570

PCI-Express gen 4.0 با فعال سازی در مادربردهای سری 400 بایواستار، به مسیر های اسلات توسعه کارت گرافیک و M.2 NVMe تزریق می شوند. از جمله مادربردهایی که این بروزرسانی و قابلیت را دریافت می کنند، می توان به AB35G-M4S، AX47A-A4T، AX47A-I4S و X470GT8 اشاره کرد. در صورتی که شما هم از یکی از مادربردهای فوق استفاده می کنید، می توانید همین حالا این آپدیت بایوس را برای مادربرد خود دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید